Így írhatsz igazán jó szöveget a weboldaladra.
Te benned is felmerült már a kérdés, hogy milyen is, az igazán jó szöveg, amit a saját weblapodra írhatnál? Szakmai szemmel fogalmazzunk, vagy inkább egyszerűbben, lazábban, úgy, hogy az mindenki számára jól és könnyen értelmezhető legyen? Adunk néhány tippet, ami segíthet abban, hogy Te is jó szövegeket írj, még akkor is, ha nem vagy egy profi szövegíró.
Ennek a cikknek a megírásával szeretnék mindazoknak segíteni, akik még kezdők a szövegírásban, és úgy érzik, hogy számukra is nagy fejtörést és gondot okoz a szövegírás. Nem egyszerű feladat megfogalmazni megfelelően gondolatainkat, hogy az értékes tartalommal és olvasási dinamikával párosuljon. Remélem, ha végig olvasod, akkor rádöbbensz arra, hogy ezt Te is megtudod csinálni, továbbá, hogy nem is olyan bonyolult feladat, mint azt az elején gondoltad volna.
Fontos még az elején tisztázni, hogy egy cikk, termékleírás vagy szolgáltatás bemutatása nem egy egyszerű feladat, nem lehet csak úgy pár perc alatt összedobni.
Sajnos a mai felgyorsult világba elmondhatjuk azt, hogy a legtöbb megrendelőnek, nincs elég ideje, hogy foglalkozzon ezzel a témával. Plusz teherként éli meg azt is, ha csak a céges honlapjának a szövegezését is neki kell elvégeznie. Kisebb gondja is nagyobb annál, hogy Ő szövegeket írogasson, persze tisztelet a kivételnek. Vagy említhetném azokat a vállalkozókat, akik a cég egyik alkalmazottjának adja ki a feladatot, aki letudásból fogalmaz neki egy gyenge minőségű, szakzsargonban gazdag „marketingszöveget”.
Vannak olyan emberek, akiknek a szövegírás zsigerből jön. A gondolatok szinte áradnak belőlük és alig várják, hogy papírra vethessék őket. De ott van a másik véglet is, amikor azt sem tudja az illető, hogy melyik végéről kezdjen neki az írásnak, mivel semmi sem jut az eszébe, amit szívesen letudna írni. Van egy jó hírem, mint minden dolog az életben, így a szövegírás is tanulható.
Összeszedtem pár gondolatot ebben a cikkben, és röviden leírom neked, azokat a dolgokat, amire, ha kellően odafigyelsz, neked is sikerül majd jobbnál jobb írásokat létrehozni a weboldaladra.
Az első lépésként meg kell találnod a célközönségedet és tudni kell az ő fejükkel gondolkodnod (bele kell képzelni magad a látogató helyébe).
Ezek után gondold át alaposan, hogy miről és mit szeretnél írni és persze, hogy milyen formában. Egy termékről vagy egy szolgáltatás bemutatásáról, esetleg értékes információt átadó cikket készítenél vagy egy blogbejegyzést? Ez nem a legegyszerűbb feladatok közé tartozik, de ha ezzel megvagyunk, akkor máris eltudjuk kezdeni a szövegírást.
Gyűjtsél kellő információt az adott témában!
Amennyiben nem rendelkezel kellő információval az adott témában, végezzél kutatásokat, ami a szövegedhez szükséges. Minél több, hasznos információt gyűjtesz össze az adott témáról, annál tartalmasabb és ezáltal érdekesebb szöveget tudsz írni majd a látogatóid számára.
A jó minőségű egyedi tartalom elengedhetetlen a sikerhez. Fontos, hogy a szöveged elsősorban, könnyen értelmezhető, olvasmányos, továbbá egyedi legyen, amivel meggyőzheted a látogatóidat és a keresőket is.
A termék vagy szolgáltatás bemutatásánál fontos, hogy hasznos információt közöljél a látogatóval az adott termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatban. A legtöbb felmerülő kérdésére egyből megkapja a választ amire szüksége van ahhoz, hogy megfelelő döntést tudjon hozni elsőre, és látogatóból vásárló legyen.
Egy cikknek vagy blogbejegyzésnek elsősorban értékes információt kell, hogy közöljön az olvasóval, például adjunk tippeket vagy tanácsokat abban a témában, ami a tevékenységi körünkhöz köthető. Mind -e mellett érdekesnek, figyelemfelkeltőnek és emlékezetesnek kell lennie. A bonyolult és nehezen értelmezhető, túlságosan szakmai fogalmazással elűzzük a látogatókat.
Nagyon fontos, hogy figyelemfelkeltő címet adjunk a cikkünknek.
Kellőképpen ösztönöznünk kell az embereket, hogy kattintsanak. Statisztikák szerint az embereknek a 80%-a, csupán csak a címet olvassa el, tehát fontos, hogy elsőre felkeltsük az érdeklődését, mert tovább görget és elveszítjük. Ne használj bulvár jellegű, megtévesztő kattintás vadász címet, ami a tartalomhoz érve teljesen mást ad az olvasójának, mint amit ígért! A Google ezt úgy is érzékelni fogja, mert az érkező látogató nagytöbbsége kattintás után valószínűleg nem találja meg, amit keresett, ezért azonnal elhagyja az oldalunkat. Ezt a viselkedésformát észleli a kereső és negatívan értékeli az oldalad.
Önmagában nem elég egy figyelem felkeltő cím, szükséges hozzá egy jól megírt, pár mondatból álló bevezető, ami meggyőzi az olvasót arról, hogy van értelme végig olvasni a cikket.
Ezután jöhet a tartalom, amit ne bonyolíts túl. Fogalmazz egyszerűen és közérthetően. Ne használj túl sok szakmai szót, amit, ha olvas a látogató elriad és az a gondolat ébred benne, hogy jó, hagyjuk, mert nekem ez „túl kínai”, ha mégis használod őket, akkor pár szóban magyarázd meg a jelentését a laikusok számára is, mivel a hozzáértőknek ez nem jelent problémát. Egy blogbejegyzésnek értékes információt kell átadnia az olvasónak, mindezt kellően alaposan, de a túlzásokat mellőzve. Feleslegesen ne kalandozzunk el a tárgytól. A túlságosan hosszú szöveg, eltántorító lehet az olvasó számára. Tagoljuk megfelelően a szövegünket, használjunk sortöréseket és formázzuk, félkövér kiemelésekkel, képes illusztrációkkal. Légy rugalmas és kreatív.
Ne feledd, hogy a szövegírás is rendkívül hatékonyan fejleszthető, céltudatos gyakorlás segítségével.
Ha profi webfejlesztő csapatot keresel írjál nekünk üzenetet!